Een stad van makers en een stad waar je het kunt maken. Dat is Tilburg. En dat is precies wat ondernemersportaal Make it in Tilburg laat zien. Citymarketing Tilburg lanceerde de nieuwe website op 28 augustus. Dat gebeurde met een expositie van 13 bijzondere Tilburgse producten: van 3D kunst tot webshop en van trappistenbier tot gouden hoofdkussen.

Ondernemers maken het in Tilburg. En Make it in Tilburg is hét portaal voor ondernemend Tilburg. Voor gevestigde bedrijven en voor (inter)nationale bedrijven die zich oriënteren op de Nederlandse markt. Ondernemers vinden op de website www.makeitintilburg.nl onder meer praktische informatie, inspiratie en ondernemersnieuws. “Make it in Tilburg is het startpunt voor ondernemen in Tilburg”, zegt citymarketeer bedrijven Nicole Severijns. “Wij werken samen met diverse instanties aan een zo compleet mogelijke en actuele informatievoorziening voor ondernemers.”

Ondernemersinformatie gebundeld
Die informatie was tot nu toe erg versnipperd. Citymarketing heeft dit alles gebundeld. Daarnaast laat de website zien dat Tilburg een uitstekend vestigingsklimaat heeft voor ambitieuze bedrijven. Online interviews met ondernemers illustreren dit. Economiewethouder Erik de Ridder lanceerde www.makeitintilburg.nl op 28 augustus en onderstreept hiermee het belang voor ondernemers en de stad. “Wij hebben geweldige bedrijven in Tilburg, daar mogen we trots op zijn. Met deze website kunnen we dit aan de buitenwereld laten zien.” De bijeenkomst waarop dit plaats vond, had niet passender kunnen zijn: BOB Back to Business. Een bekende, jaarlijkse netwerkborrel die wordt gezien als de aftrap van het zakelijke jaar. Het thema dit jaar? ‘Made in Tilburg’.

Dertien Tilburgse producten
Er waren zo’n 750 Tilburgse ondernemers tijdens deze elfde editie van Back to Business in de tuin van Auberge du Bonheur. Zij lieten zich inspireren door een speciaal voor de lancering van de website ingerichte expositie. Dertien zuilen lieten in Tilburg gemaakte ‘producten’ zien. Ze gaven een divers en verrassend beeld van wat Tilburg als ondernemersstad in huis heeft. Zo werd een van de twee Nederlandse trappistenbieren tentoongesteld: La Trappe, gebrouwen op Tilburgs grondgebied. Iets heel anders is een kopie van de gouden tailormade pillow die fysiotherapeut Thijs van der Hilst maakte in samenwerking met het Textiellab.

Talent, innovatie en creativiteit
“De expositie laat zien hoe divers Tilburg is en hoeveel talent, innovatie en creativiteit hier zit”, legt Severijns uit. “Van groot tot klein, van starter tot familiebedrijf: je maakt het hier in Tilburg. Daar zijn we echt trots op. We hopen dat door de expositie meer mensen binnen en buiten de stad zich hiervan bewust worden en ook willen profiteren van de prettige vibe die hier hangt.” De verhalen van de dertien producten en hun makers zijn vanaf 25 augustus te lezen op www.makeitintilburg.nl. De zuilen met producten zijn tot eind september te bewonderen op diverse locaties van Bonheur Horeca Groep

Volgen
Volg makeitintilburg.nl ook via social media: Twitter, Facebook, LinkedIn en Instagram.

Nieuwe website Make it in Tilburg
make it in tilburg